Van ESG naar een duurzaam en positief merk

Waar begin je en hoe blijf je de bomen zien in het verwilderde en uitgestrekte oerwoud dat duurzaam ondernemen kan zijn? Wij zien het als onze missie om je bij te staan: met positieve communicatie als dé manier om winst in duurzaamheid te maken. Daarom ontwikkelden we een ESGframework: een 7-stappenplan dat je ESG-bedrijfsaanpak helpt vormgeven, het draagvlak ervoor vergroot en de nodige handvaten biedt om er met je merk positief over te communiceren. 

Een kleine rimpeling maakt grote golven van verandering

Surfen op de golven van duurzaamheid

Creatieve en positieve communicatie heeft de kracht om een rimpelbeweging in gang te zetten. Want, een positief, duurzaam verhaal inspireert, motiveert én activeert. Zo vergroot je jouw intern en extern draagvlak, toon je dat je als organisatie écht het verschil wil maken en creëer je gaandeweg een positieve(re) merkperceptie. Surfplank in de aanslag dus, want binnenkort trek je elke stakeholder binnen en buiten je bedrijf mee. 

7 stappen naar winst in duurzaamheid

Ons ESG-framework bouwt verder op de ESG-gids van Karine Vandenberghe. Haar boek toont hoe je in 7 stappen succesvol ESG in je bedrijf kan implementeren. Samen schakelen we je ESG-uitdaging van een ver-van-mijn-bed show om naar een succesvolle uitrol binnen je bedrijf. Elke stap die je daarbij zet, verdient het om in een sterk, geloofwaardig verhaal gegoten te worden dat resoneert. So that’s where we come in. 

3 communicatieversnellers maken je verhaal

Ons ESG-framework brengt jouw ESG-verhaal van binnen naar buiten:

Je basisteam is de ruggengraat van het hele project. Samengesteld uit onze experten en jouw intern team, stuurt het de wisselwerking van je ESG-traject met je medewerkers en je ecosysteem.

Je medewerkers zijn de beste ambassadeurs voor je merk. Door hen actief te betrekken, en je voortgang en resultaten te delen, veranker je ESG stevig in je bedrijfscultuur.

Je ecosysteem is waar je verhaal ook extern tot leven komt. Je deelt je inspanningen met al je stakeholders en bereikt (potentiële) klanten en vindt nieuwe partnerships.

onze media experten werken samen met het creatieve team zodat we mensen echt bereiken

Meer weten over de 7 stappen van ESG en de weg naar een positieve merkperceptie?

We staan voor je klaar met ons ESG-framework.